Oznake

predložio Saša Svijić

  Gidon Kremer, violina
Kamerata Baltica

Georgs Pelecis

Georgs Pelecis je letonski kompozitor i muzikolog, rođen u Rigi 1947. Diplomirao je kompoziciju u klasi Arama Hačaturjana na Čajkovski Konzervatorijumu u Moskvi.

Kao muzikolog, G. Pelecis je autor dve teze  o Žanu Okeghemu (XV vek) i Palestrini (XVI vek), kao i više od 30 članaka o problemima forme u muzici srednjeg veka, renesanse i baroka.

Pelecis komponuje vrlo jednostavana, ali dopadljiva i melodična dela, često u minimalističkom, ali uvek u njegovom ličnom stilu.

 GEORGS PELECIS :

„Muzika se piše iz jednog od dva glavna razloga: ili zbog nekog  intelektualnog obraćanja slušaocu, ili radi same muzike. Meni je bliži drugi razlog. Svo moje stvaralačko nadahnuće dolazi iz muzike same.“

„Moj muzički jezik i idiomi su nesumnjivo pod uticajem onoga što sam naučio i u čemu sam uživao iz prošlosti muzičke kulture, onih izraza melodija, ritma i harmonije koji prate liniju od ARS NOVE 14. veka, kroz muziku 17. veka Italije, Nemačke , Engleske i Francuske, do našeg vremena.“

Cvetajući jasmin je kompozicija za violinu, vibrafon i kamerni orkestar.

Jasmin  je rod biljaka iz porodice maslina sa preko 200 pojedinačnih vrsta. Raste u toplim predelima Starog sveta. Većina vrsta su penjalice. Listovi mogu biti zimzeleni. Oblik lista je jednostavan, troprst ili igličast u grupi do 9 listova. Cvetovi jasmina su obično beli, međutim neke vrste mogu imati i žute cvetove. Cveta u proleće i leto, mada neke vrste cvetaju i zimi. Cvetovi se odlikuju jakim, prijatnim mirisom.

Ne zaboravi da glasaš! „Oceni“ kompoziciju zvezdicama!

