Oznake

The English Baroque Soloists
John Eliot Gardiner

Munchen 1780.

 Mon tres cher Pere!

Oprostite što vam ovaj put veoma malo pišem jer sam vrat i glavu zabio u posao. Još nisam gotov s trećim činom, a imam i čast da za operu napišem i balet i divertimento. Meni je to veoma drago, jer ipak je to muzika jednog majstora. Treći će čin ipak biti toliko dobar kao i prva dva, mada ja mislim i bezbroj puta bolji i da će s pravom moći da se kaže: finis coronat opus. Knez je nedavno bio na probi tako zadovoljan da je, kako sam vam već nedavno pisao, ujutro na cercleu hvalio moju operu, a zatim i uveče u društvu. A znam i to iz pouzdanog izvora da je te večeri svima, svakome ko je došao, govorio o mojoj muzici s takvim oduševljenjem: bio sam potpuno obuzet; još nijedna muzika nije napravila takav efekat; to je veličanstvena muzika……

 

Mocart je operu Idomeneo napisao za dvorski karneval po porudžbini bavarskog kneza.

To je opera u tri čina. Radnja joj se odigrava na Kritu, nedugo posle Trojanskog rata.

Spada u grupu Mocartovih opera seria. Ima tradicionalne rečitative i arije. Horovi, marševi i baleti podsećaju na francusku opersku tradiciju. Primetan je Glukov uticaj.

Prvi put je izvedena u Minhenu 1781. godine. To je prva od njegovih velikih opera.

Ne zaboravi da glasaš!
Uživaj!
Saša

