Oznake

Danas, kao poslasticu za kraj ove godine, pozajmljujem sjajan članak sa bloga Moj blog – Moja stvar.

Film kroz muziku diše

Čeprkajući random pesme na youtubu kroz glavu je na repeat počela da mi se provlači jedna od glavnih tema soundtrack-a iz Gospodara prstenova, filma koji sam verovatno odgledala najviše puta u životu. Ukucam The Lord of the Rings, očekujuci da mi izbaci željenu melodiju a dobijem beskonačan spisak pesama iz filma što je, ruku na srce, i bilo očekivano i krenem redom da ih slušam.

Tada sam malo dublje počela da razmišljam o činjenici koliko je dobra muzika ustvari bitna za kvalitet filma, prenošenje emocije i njeno pojačavanje i sam doživljaj onoga što nam se na ekranu pruža.

I uhvatiš sebe kako slušaš rok, klasiku, kantri ili pesmu nekog četvrtog žanra koji ti inače ne odgovara ili te ne zanima. Najbolji pokazatelj njene važnosti i neophodnosti jeste činjenica da kada u toku filma pritisneš “mute” horor film prestaje da bude horor kao što i komedija postaje manje komična.

Pa iako film ne može da se odvoji od filmske muzike ona itekako može da se odvoji od filma. Muzika i prosečan film može učiniti nečim većim od prosečnog i na kraju ga nadživi postajući entitet za sebe. Upravo otud brojni platinasti i šta ti ja znam koliki tiraži albuma izvodjača na kojima se upravo nalaze pesme napisane za odredjeni film.

Palo mi je na pamet par takvih filmova sa kojima sam se nevezano za opšti utisak saživela baš zbog sjajne muzike koja ih prati i koju sam povremeno nastavila da preslušavam i dugo pošto sam odgledala film.

Ovo je samo deo članka Film kroz muziku diše sa bloga Moj blog – Moja stvar. Ako vas zanima koji su još soundtrackovi „pali na pamet“ autorici članka kliknite OVDE.

Uživaj!

Saša

