yann-tiersenCilj današnjeg predloga nije samo podsetnik da smo u oktobru 2013.  Ovim putem želim da izrazim svoje simpatije prema Francuskom umetniku  (on ne želi da bude okarakterizavan kao kompozitor) Yann Tiersenu (Jan Tirsen).   U moru modernih kompozitora Yann Tiersen se izdvojio prvenstveno muzikom za film Amélie (Čudesna sudbina Emelije Pulen), što ne znači da je ostatak stvaralaštva manje vredan, slušljiv, pitak ili interesantan.
Iz nekog razloga, publika redovno dočekuje nove radove Tiersena sa oduševljenjem, dok je kritika podeljena.  Neki njegov opus koji predstavlja fuziju ozbiljne, jazz, pop, rock, indie muzike smatraju sjajnim, dok određeni žustro kritikuju i nazivaju ga nakaradnim.  Smatram ove tvrdnje veoma staromodnim i prevaziđenim.  Ovaj čovek svojom muzikom dodiruje srca mnogih, unosi radost i vedrinu, spaja ljude ili ih priseća na određene momente iz života.  Činjenica da neko ne pripada striktnom žanru i da je zbog toga predmet osude je mora se priznati besmislena.  Kako to da usvajamo inovacije kao što su kompjuteri, android delefoni, sistem za navigaciju, i tako dalje, a ne prihvatamo nove muzičke pravce?!  Yann_TiersenSam Tiersen izričito objašnjava da on nije kompozitor ozbiljne muzike, i da je samo stvaranje za njega proces u kome nema mesta za kaluptiersene.
Za razliku od mnogih koji su pokušali da proizvedu nešto slično, ovaj čovek svakako u tome uspeva, stoga je vredan barem poštovanja.
Tiersen je napisao muziku za mnoštvo filmova, reklama, izložbi, a izdao je i sedam samostalnih albuma.
Želim da uživate u oktobru (i mesecu i kompoziciji) uz nekoliko šoljica čaja, koraka po opalom lišću, muzike koja vam prija i sa dragim prijateljima.

Do skorog slušanja,
Tijana